Dane techniczne
Rodzaj silnika: dwusuwowy, chłodzony cieczą
Liczba cylindrów: 1
Rodzaj rozrządu: zawór membranowy, zawór wydechowy
Pojemność skokowa: 124,8cm³
Średnica cylindra/skok tłoka: 54mm/54,5mm
Moc maksymalna: 21KW/28KM przy 10500 obr/min
Maksymalny moment 19Nm przy 9000 obr/min
Skok zawieszenia przód, tył: 118mm, 125mm
Wysokość siodełka: 790mm Długość: 2075mm
Szerokość: 670mm
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Pojemność zbiornika paliwa: 15l Rezerwa: 2,9l
Rozmiar opony bezdętkowe przód,tył: 100/80/17 52T, 130/70/17 62T
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 144kg (132kg wersja F)
Rozstaw kół: 1345mm
Rodzaj napędu: łańcuch
Średnie zużycie paliwa: 4-7l/100km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5s V-max: 160km/h
Oznaczenia
W zależności od kraju odbiorcy, numer VIN był inny ponieważ produkowano kilka wersji różniące się głównie osprzętem silnika dostosowanym do prawa różnych krajów.
JC20 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1988 – 1993.
JC22 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1993 – 2002.
Włochy
Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22A lub ZDCJC22D. Wersja nieblokowana elektronicznie, posiadająca moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV78, który otwiera zawór w 100% oraz nieblokowany moduł zapłonowy.
Wielka Brytania
Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22C. Wersja całkowicie zablokowana do 15 koni mechanicznych oraz przystosowana do ruchu lewostronnego.
Francja & Niemcy
Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22B. Wersja zablokowana, posiada moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV124, który otwiera zawór tylko do 70% oraz zablokowany moduł zapłonowy. Wersja ta przeznaczona była również na rynek niemiecki wraz z dodatkowo zamontowanym Blackboxem (prędkość maksymalna 80 km/h).
Szwajcaria
Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22E. Wersja zablokowana, posiada wszystkie blokady mechaniczne oraz elektroniczne.
Japonia
Numery ramy zaczynają się od HI-JC20[gwiazdka]1****[gwiazdka]
Osiągi
Wersja w pełni odblokowana:
Prędkość maksymalna: 170km/h
Przyspieszenie 0 do 100km/h: 6,5 sekundy.
Wersja zablokowana:
Prędkość maksymalna: 120km/h
Przyspieszenie 0 do 100km/h: 12 sekund.
Silnik
Motocykl został wyposażony w silnik dwusuwowy o pojemności 125 cm³, chłodzony cieczą, z układem dolotowym wyposażonym w zawór membranowy, układem wydechowym z zaworem wydechowym RC-Valve (zmieniającym czas otwarcia okna wydechowego silnika dwusuwowego) i skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Silnik ma oznaczenie JC20, jednostka napędowa w modelu JC22 się nie zmieniła i został ten sam silnik ze starego modelu. Jest to silnik niezawodny. Dużą zaletą jest dostępność części. Moc silnika wynosi 28,5 koni mechanicznych w wersji w pełni odblokowanej. Na rynek europejski ten sportowy motocykl zazwyczaj jest ograniczony do zaledwie 15 koni mechanicznych, zgodnie z prawem ruchu drogowego kraju odbiorcy.
Blokady mechaniczne znajdują się w układzie wydechowym (zwężka w dyfuzorze, zazwyczaj znajduje się na pierwszym kolanku od cylindra) i układzie dolotowym(producent ogranicza moc montując zbyt małe dysze). Pomiędzy króćcem a membraną producent montuje blaszki spowalniające przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej. Blokadami elektronicznymi zostały nazwane dwa rodzaje modułów. Moduł zapłonowy odcina zapłon przy obrotach rzędu 10500 na minutę oraz ma inną mapę zapłonu niż moduł odblokowany. Istnieje wiele oznaczeń takich modułów i należy zapytać sprzedawcy czy dany moduł jest odblokowany. Drugi zablokowany moduł (TV-124) steruje zaworem wydechowym i otwiera go w 70%. Można go wymienić na moduł o oznaczeniu TV-78, który otworzy zawór w 100%. Można tez spotkać dodatkowy moduł ograniczający obroty do 6500 tysięcy obrotów na minutę i prędkość do około 80km/h czyli tak zwany Blackbox. Mit, że we Włoszechmotocykl ten nie był blokowany jest nie prawdziwy ponieważ w tym kraju także istnieje odpowiednik polskiego prawa jazdy kategorii A1 które ogranicza moc motocykli o pojemności silnika 125cm³ do 15 koni mechanicznych.