Strona główna

Galeria

 

 

 

 

 

Dane techniczne

Rodzaj silnika: dwusuwowy, chłodzony cieczą

Liczba cylindrów: 1

Rodzaj rozrządu: zawór membranowy, zawór wydechowy

Pojemność skokowa: 124,8cm³

Średnica cylindra/skok tłoka: 54mm/54,5mm

Moc maksymalna: 21KW/28KM przy 10500 obr/min

Maksymalny moment 19Nm przy 9000 obr/min

Skok zawieszenia przód, tył: 118mm, 125mm

Wysokość siodełka: 790mm Długość: 2075mm

Szerokość: 670mm

Skrzynia biegów: 6-stopniowa

Pojemność zbiornika paliwa: 15l Rezerwa: 2,9l

Rozmiar opony bezdętkowe przód,tył: 100/80/17 52T, 130/70/17 62T

Masa pojazdu gotowego do jazdy: 144kg (132kg wersja F)

Rozstaw kół: 1345mm

Rodzaj napędu: łańcuch

Średnie zużycie paliwa: 4-7l/100km

Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5s V-max: 160km/h

Oznaczenia

W zależności od kraju odbiorcy, numer VIN był inny ponieważ produkowano kilka wersji różniące się głównie osprzętem silnika dostosowanym do prawa różnych krajów.

JC20 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1988 – 1993.

JC22 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1993 – 2002.

Włochy

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22A lub ZDCJC22D. Wersja nieblokowana elektronicznie, posiadająca moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV78, który otwiera zawór w 100% oraz nieblokowany moduł zapłonowy.

Wielka Brytania

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22C. Wersja całkowicie zablokowana do 15 koni mechanicznych oraz przystosowana do ruchu lewostronnego.

Francja & Niemcy

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22B. Wersja zablokowana, posiada moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV124, który otwiera zawór tylko do 70% oraz zablokowany moduł zapłonowy. Wersja ta przeznaczona była również na rynek niemiecki wraz z dodatkowo zamontowanym Blackboxem (prędkość maksymalna 80 km/h).

Szwajcaria

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22E. Wersja zablokowana, posiada wszystkie blokady mechaniczne oraz elektroniczne.

Japonia

Numery ramy zaczynają się od HI-JC20[gwiazdka]1****[gwiazdka]

Osiągi

Wersja w pełni odblokowana:

Prędkość maksymalna: 170km/h

Przyspieszenie 0 do 100km/h: 6,5 sekundy.


Wersja zablokowana:

Prędkość maksymalna: 120km/h

Przyspieszenie 0 do 100km/h: 12 sekund.

Silnik

Motocykl został wyposażony w silnik dwusuwowy o pojemności 125 cm³, chłodzony cieczą, z układem dolotowym wyposażonym w zawór membranowy, układem wydechowym z zaworem wydechowym RC-Valve (zmieniającym czas otwarcia okna wydechowego silnika dwusuwowego) i skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Silnik ma oznaczenie JC20, jednostka napędowa w modelu JC22 się nie zmieniła i został ten sam silnik ze starego modelu. Jest to silnik niezawodny. Dużą zaletą jest dostępność części. Moc silnika wynosi 28,5 koni mechanicznych w wersji w pełni odblokowanej. Na rynek europejski ten sportowy motocykl zazwyczaj jest ograniczony do zaledwie 15 koni mechanicznych, zgodnie z prawem ruchu drogowego kraju odbiorcy.

Blokady mechaniczne znajdują się w układzie wydechowym (zwężka w dyfuzorze, zazwyczaj znajduje się na pierwszym kolanku od cylindra) i układzie dolotowym(producent ogranicza moc montując zbyt małe dysze). Pomiędzy króćcem a membraną producent montuje blaszki spowalniające przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej. Blokadami elektronicznymi zostały nazwane dwa rodzaje modułów. Moduł zapłonowy odcina zapłon przy obrotach rzędu 10500 na minutę oraz ma inną mapę zapłonu niż moduł odblokowany. Istnieje wiele oznaczeń takich modułów i należy zapytać sprzedawcy czy dany moduł jest odblokowany. Drugi zablokowany moduł (TV-124) steruje zaworem wydechowym i otwiera go w 70%. Można go wymienić na moduł o oznaczeniu TV-78, który otworzy zawór w 100%. Można tez spotkać dodatkowy moduł ograniczający obroty do 6500 tysięcy obrotów na minutę i prędkość do około 80km/h czyli tak zwany Blackbox. Mit, że we Włoszechmotocykl ten nie był blokowany jest nie prawdziwy ponieważ w tym kraju także istnieje odpowiednik polskiego prawa jazdy kategorii A1 które ogranicza moc motocykli o pojemności silnika 125cm³ do 15 koni mechanicznych.

Więcej artykułów…

  1. Wersje
  2. Motorek